уторак, 1. септембар 2015.

Popravka Ventilatora Za TA Peć


Sa termoakumulacionim zagrevanjem svaki zatvoreni prostor može se grejati na savremen način. Sam rad električnih termoakumulacionih peći zasniva se na pretvaranju električne u toplotnu - akumuliranu energiju. Mogućnost uključivanja peći po jeftinijoj tarifi (u toku noći) jedna je od glavnih prednosti ovih grejnih tela a korišćenje toplote je preko celog dana.

Svejedno da li su u pitanju pojedinačne peći ili termoakumulacioni blokovi sistemi koji su obavezni su sledeći:

- Sistem kojim se unosi energija (grejači).
- Sistem kojim se energija akumulira.
- Sistem toplotne izolacije.
- Sistem punjenja i pražnjenja.

Centralni deo peći pripada toplotnom akumulatoru čiji materijal pruža akumuliranje velike toplotne energije. Sistemi kojima se iz peći iznosi toplota dele ih na dinamičke i statičke. Dinamičke TA peći uglavnom su predviđene za poslovne prostore dok se statičke postavljaju u stambenim i prostorijama za odmaranje. Samu konstrukciju TA peći čini obojeni metalni lim i grejači postavljeni na šamotne cigle. Među šamotno magnezitnim ciglama nalaze se kanali koji služe za strujanje hladnog vazduha i njegovo  zagrevanje, nakon čega se iz peći oslobađa topao vazduh. Razlike u električnim TA pećima postoje i uglavnom se to svodi na njihov spoljašnji izgled i druge detalje kao što je recimo snaga i broj grejača, ventilatora i sl. Razlika je i u proizvođačima.

Najčešći kvarovi na termoakumulacionim pećima:

Održavanje TA peći je obavezno a pre svake grejne sezone savetuje se detaljna provera svih njenih elemenata. Jedan od čestih kvarova odnosi se na ventilator.



Popravka ventilatora na TA pećima ne spada u zahtevne i komplikovane poslove, već je važno da se isprati redosled skidanja i zamene delova. Za uspešno obavljanje popravke treba početi od gume na ventilatoru. Jednostavnim skidanjem gume koja se nalazi na bočnoj strani ventilatora dolazi se do biksne. U biksni dolazi do rotacije osovine turbine i nju nije moguće zameniti, popraviti, niti se može odvojiti od gume. Biksna i guma se čak ne mogu kupiti odvojeno, već čine komplet.

Uklanjanje prašine iz TA peći:

Biksna prilikom rada sakuplja prašinu koja ima negativan uticaj na ležajeve. Oni u tom slučaju obavezno zaribaju. Neravnomernim okretanjem turbine često dolazi i do potpunog zakočenja pa se zbog toga savetuje detaljno čišćenje biksne a zatim podmazivanje uljem (obično mašinskim). Ceo postupak treba primeniti kada nije reč o previše istrošenoj biksni i na taj način ćete doći do rešenja problema.

Za čišćenje prašine sa turbine i proveru ispravnosti motora neophodna je kompletna demontaža. Da bi motor mogao da se skine i proveri, potrebno je ispravljanje osigurača koji to onemogućava. S obzirom da je motor smešten u samom kućištu ventilatora i zaštićen parčetom lima, uz pomoć šrafcigera ili klešta treba ispraviti lim kako bi bila omogućena demontaža motora. Kada se izvrši rotacija motora u smeru kretanja kazaljki na satu motor se može izvaditi iz kućišta.


Ovaj momenat treba ujedno iskoristiti za vađenje turbine iz njenog ležišta kako bi se i ona detaljno očistila. Nakon dužeg perioda i ovde su moguće velike naslage prašine koja veoma često dolazi iz same peći i širi se u prostorije. S obzirom da se u unutrašnjosti peći nalazi specijalna mineralna vuna svaka čestica prašine može poticati upravo odatle. Kako ne bi došlo do udisanja velikih količina prašine najbolje je da se ona usisa usisivačem. Redovno čišćenje ventilatora je od presudnog značaja naročito kod pojedinih osoba koje imaju ogromnih problema sa alergijama čiji se uzroci nalaze u mineralnoj vuni.

Provera ispravnosti motora:

Nakon čišćenja i uklanjanja prašine treba nastaviti sa proverom motora. Ispravnost motora proverava se probnim kablom. Ovo ispitivanje zahteva veliku opreznost i dodirivanje motora dok je priključen na električnu energiju strogo je zabranjeno. Kontakti motora treba da budu povezani sa kablom i nakon toga motor treba uključiti. Lagano okretanje motora dokazuje da je problem bila biksna. U suprotnom  treba proveriti ležajeve motora i same namotaje. Jako retko se može desiti da je pregoreo namotaj. U proveri se koristi unimer za merenje otpornosti i vrednost mora biti konačna.Konstatovanjem da je sve ispravno, za popravku će biti dovoljno samo da se ležajevi motora dobro podmažu.

Do lakšeg prilaženja ležajevima odvijaju se šrafovi na prednjoj strani ventilatora a nakon toga vrši skidanje nosača rotora i biksni sa prednje i zadnje strane. Zamena i popravka ležajeva motora nije moguća, već je potrebna kupovina kompletnog novog motora. S obzirom da naslage prašine gotovo na svakom uređaju i njegovim delovima mogu da dovedu do nekog problema ili kvara predlaže se pre zamene motora čišćenje i podmazivanje ležajeva.

Nakon toga sledi sklapanje i priključivanje na probni kabal kao i lagano okretanje ventilatora bez ikakvih poteškoća. Time je popravka ventilatora izvršena i Vaša TA peć kompletno spremna za rad.

Нема коментара:

Постави коментар